sk
 Zpět  AleksandarGeorgiev

 

Aleksandar Georgiev

Otázka 1. Bol rozdiel v tom, ako ste pristupovali ku kreatívnemu procesu CASIO STEAM Cases Edition 2?

A. Georgiev: Skôr to definujem ako proces, ktorý sa snažím čo najviac uživiť. Pravdou je, že pri začatí nového projektu sa vždy objaví niečo neočakávané a vzrušujúce. S CASIO Steam Cases Edition 2 som začal brainstormingom, ktorý vyzval moju myseľ, aby premýšľala rôznymi a niekedy nekonvenčnými smermi. Vďaka tomu vzniklo veľa napádov. Cieľom je najskôr opísať myšlienku slovami, by som ju potom mohol čo najlepšie vyjadriť svojou kresbou. Postupne sme spolu s tímom Casio vybrali nápady, ktoré jasne vyjadrujú myšlienku kampane a zasahujú do sŕd ľudí, ktorým sú určené. 
 

Otázka 2. Existuje vo vašom živote situácia, ktorá vás inšpirovala k vizualizácii tém prípadov?

2.1 [HUDBA]
A. Georgiev: Môj život a práca boli vždy úzko späté s hudbou. Keď maľujem, vždy počúvam hudbu a snažím sa reprodukovť to čo počujem, ceruzkou na bielom papieri. Slúchadlá, Walkman a neskôr Discman som mal na dlhé cesty do školy vždy so sebou. Hudba je pro mňa zároveň útočiskom, kde sa môžem schovať, a úplne novým svetom, do ktorého sa môžem ponoriť a reprezentovať.

2.2 [BEŽEC]
A. Georgiev: Kresba bežca pre mňa súvisí skôr so špičkovou technológiou, presnejšie s vývojom protéz a  mechanizovaných končatín. Vzťah medzi človekom a technikou každým dňom silnie  a ich symbióza sa mi zdá neodvratná. Tento proces vníma ako prirodzený jav v priebehu vývoja a ľudskej evolúcie.

2.3 [BASKETBAL]
A. Georgiev: Basketbal bbol šport, ktorý som hral, keď som bol v škole. Často som po škole zostával hrať na školskom dvore a hra bola pre mňa až tak pútavá, že niekedy stihlo zájsť slnko bez toho, aby som si to všimol. Je prirodzené, že posledných pár stránok mojich zošitov bolo zaplnených kresbami a nákresmi basketbalistov.


Aleksandar Georgiev

 

Otázka 3. Touto kampaňou chce CASIO inšpirovať študentov k porozumenie a nadšeniu pre vedu, technológiu, inžinierstvo, umenie a matematiku.
Keby ste se vrátili v čase a zamysleli sa, myslíte si, že by ste pomocou nižšie uvedenej témy vzbudili záujem o STEAM?
Čo by ste odkázali svojmu mladšiemu ja?

3.1 [HUDBA]
A. Georgiev: Když jsem byl na střední škole, chtěl jsem hrát v rockové kapele. Můj starší bratr měl baskytaru a občas jsem na ni zkoušel hrát, když nebyl doma. Když se podívám zpět do minulosti, povzbudil bych své mladší já, aby v hudbě hledalo více sebe sama. Dokonce i tehdy existovaly nějaké online platformy pro nalezení dalších hudebníků v mém městě a možná to byl způsob, jak založit kapelu, ve které jsem chtěl hrát.

3.2 [BEŽEC]
A. Georgiev: Kresba je dôležitým základom priemyselného dizajnu, presnejšie v prvej fáze koncepcie. Rozhodne by som povzbudil svoje mladšie ja, aby sa postavilo proti sebe a dostalo sa zo svojej komfortnej zóny. Okrem komiksov s bežcami ma na súčasnej pozícii určite zaujíma kreslenie konceptov áut a aj  aerodynamické a udržateľné športové vybavenie.

3.3 [BASKETBAL]
A. Georgiev: Basketbal je rozhodne niečo, čo mi z mich stredoškolských čias chýba. Stýle si hovorím, že si kúpim meč a pôjdem hrať na športoviská. Chcel by som sa varovať, aby som sa hry nevzdával a hľadal spôsob, ako ju nejakým spôsobom začleniť do svojho každodenného života. Praktizovanie športu v škole dodáva mladému človeku širší obzor - stretáva rovnako zmýšľajúcich ľudí, nadväzuje priateľstvá, učí sa disciplíne, trénuje vôľu a vytrvalosť. 

Aleksandar Georgiev